Detta är en trailer.

Du har inte tillgång till denna kurs.

Logga in Om tjänsten
Inledning (00:01 – 02:48)
Längd: 2 minuter 47 sekunder
Nya konsumentköplagen (02:48 – 08:26)
Längd: 5 minuter 38 sekunder
Leverans och förseningar (08:26 – 14:22)
Längd: 5 minuter 56 sekunder
Fel och reklamation (14:22 – 22:18)
Längd: 7 minuter 56 sekunder
Varor med digitala delar (22:18 – 24:18)
Längd: 2 minuter 0 sekunder
Digitalt innehåll och digitala tjänster (24:18 – 25:59)
Längd: 1 minuter 41 sekunder
Digitalt innehåll och digitala tjänster: betala med personuppgifter (25:59 – 26:51)
Längd: 52 sekunder
Digitala tjänster - specialregler: förändringar i tjänsten (26:51 – 30:02)
Längd: 3 minuter 11 sekunder
Digitala tjänster - specialregler: fel (30:02 – 34:39)
Längd: 4 minuter 37 sekunder
Praktiska frågor: fysiska varor (34:39 – 36:56)
Längd: 2 minuter 17 sekunder
Praktiska frågor: digitala tjänster (36:56 – 38:03)
Längd: 1 minuter 7 sekunder
Reglera i köpvillkor (38:03 – 41:39)
Längd: 3 minuter 36 sekunder
Hur göra i praktiken - tips och råd (41:39 – 45:19)
Längd: 3 minuter 40 sekunder
Hur vi kan bistå - avslutande ord (45:19 – 47:10)
Längd: 1 minuter 51 sekunder

Under våren 2022 träder ny lag i kraft på konsumenträttens område. I två delar om det så kallade nya konsumentpaketet förklarar advokaterna Agnes Hammarstrand och Anna Ersson vad detta innebär för dig som näringsidkare.

I den första delen går föreläsarna igenom den nya konsumentköplagen, vad den innebär och vilka krav som ställs på dig som säljer varor till konsumenter. De går igenom förändringar gällande leverans, förseningar, fel och reklamation samt ger dig praktiska råd för att undvika fallgropar och matnyttiga tips om vad ni bör ha med i era köpvillkor. Kursen utgår från handel med både fysiska varor och varor med digitalt innehåll.

Vill du veta mer om kursen? Klicka här!

Medverkande
Senior Associate / Advokat, Advokatfirman Delphi AB
Partner / Advokat, Advokatfirman Delphi AB

Allt om Juridik - E-Learning